Powered By Blogger

Monday 19 December 2011

Si Botak~

Assalamualaikum~

Alhamdulillah bersyukur kepada Allah S.W.T kerana masih ada peluang untuk 'berkarya'(kononnya) dan dapat berkongsi sedikit sebanyak apa yang ku fikir dan apa yang ku tulis...:D


Pertama:


Setelah bercuti hampir sebulan, Alhamdulillah penantian untuk mengetahui keputusan peperiksaan akhir semester Pra-PISMP telah berakhir....dan aku LULUS! syukur kerana Allah telah menjawab hajat aku...terima kasih ya Allah!


Kedua:


Lepas hari last exam hari tu, aku berniat dalam hati aku ataupun lebih dikenali sebagai NAZAR....nak tau ape nazar aku? aku niat kalaulah aku dapat lulus exam ni, aku nak cukur rambut di kepala aku nih...


mungkin korang rase " ek elleh nazar je cukur rambut...tade mende lain ke..." hehe...aku ada sebab tersendiri laa~ nak tau ape sebabnye? hoho


memang nazar bukan terhad kepada cukur rambut aje...tapi, bagi aku kehilangan rambut tu adalah satu kehilangan yang sangat memberi kesan kepada mental aku..aku tak sanggup sebenarnya....bile da tau aku lulus kan...aku rasa macam "ohh...masanya dah tiba!"...huhu...aku tau nazar wajib ditunaikan...tapi rasa sedih tu tetap ada...so..kalau nak dikirakan...aku wat pengorbanan la kan...membuat sesuatu yang berat untuk aku laksanakan...


SEBELUM DICUKUR
SEJURUS SELEPAS DICUKUR...

kalo tengok betol2..ada luka2...saket woo~





haa~ kehilangan rambut ni beri kesan kepada mental aku sebabnye aku taleh nak ngorat awek da~ hahaa..gurau aje! mane ade sebab macam tu~ sebab utama ialah rambut ni macam beri aku keyakinan untuk menghadapi orang...lagi satu, bile dah cukur sampai botak ni...orang tengok aku semacam...ak tatau la sebab aku muka macam gengster or sebab bile aku botak ni nampak COMEL~ Muahaha!!
tapi aku rasa tak seronok la kene tengok secara pelik camtu...huhu...


okay..sekarang aku cuba berfikiran positif....rambut ni akan tumbuh semula dengan izin Allah....ni pun baru berapa hari da ada tumbuh daa...aku cakap aku cukur orang da tak caye dh...hihihi..seronok jgk! :P
maklongyah(makcik) pn cakap...bagus bile cukur rambut ni...dapat buang semua rambut lama...dan gantikan dengan rambut yang fresh...


haa! lagi satu rasa macam terharu sangat...untuk pengetahuan kamu semua..abah aku baru balik dari menunaikan haji..xde la baru..dekat sebulan da tapi baru la jgk tu kan...hehe...bile aku cukur ni kan...orang tanye " baru balik haji ke?" waahh...walaupun aku tak pergi lagi pon..rasa macam ada feeling tempias kat aku...feeling abah aku yg baru balik dari Mekah...ehehe...mama pun dah suruh aku daftar nama tunggu giliran...dia cakap nak tanggung semua...mama nak pergi ngan aku~ bestnye...hehe...kalaulah aku dah kerja dan mampu nanti...aku nak ajak adik beradik,mama dan abah pergi tunaikan haji...abah pun cakap dia nak pergi lagi sekali...aku harap dapat tunaikan hajat mereka,terutama mama dan abah...(^^,)


sekian sahaja post daripada si botak...haha


p/s: lagi dua bulan aku baca balik post ni rambut aku dah panjang~ lalala~~

5 comments:

  1. ye2 je 2 buln dah pnjg..x pnjg pdn muka!.haha

    ReplyDelete
  2. sama mcm aku jgk. ada nazar nk cukur rmbut. tp cukur rmbut tu prlu smpai licin ke mcm bro buat? kalau pd niat hati sy yg sy nk cukur tp masih ada rambut xpe ke?

    ReplyDelete